Het geluid van mijn Samsung telefoon werkt niet – Oplossingen

samsung geluid werkt niet | blog
Goed om te weten: Deze informatie is bedoeld om je te helpen, maar we kunnen alleen ondersteuning bieden voor producten die bij ons zijn gekocht. Heb je iets bij ons besteld en zit je met een vraag? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice – we staan voor je klaar!

Komt er opeens geen geluid meer uit je Samsung telefoon ondanks dat je iets aan het afspelen bent? Gelukkig zijn er meerdere oplossingen die je zelf al kunt proberen voordat je telefoon voor reparatie weg moet. In deze blog leggen we stap voor stap uit wat je kan doen om dit probleem zelf op te lossen, zodat jouw Samsung telefoon weer vrolijk kan zingen.

Waarom werkt mijn media geluid van mijn Samsung niet?

Het kan aan meerdere factoren liggen waarom jouw Samsung telefoon in één keer geen geluid meer kan afspelen. Je kan bijvoorbeeld denken aan een softwarefout, defecte of vieze speaker, verkeerde instellingen of bluetooth-oordopjes die nog verbonden zijn en het geluid afspelen. In sommige gevallen is het zelf op te lossen, maar in sommige gevallen is het toch handiger om je telefoon aan te melden voor garantie.

Wat je kunt doen

Om het makkelijk te maken, hebben we hieronder een aantal oplossingen neergezet die bij het probleem kunnen helpen. Wij willen namelijk net zo graag als jou dat het probleem zo snel mogelijk is opgelost, want het is gewoon simpelweg super vervelend.

Geluidsinstellingen checken

Controleer eerst of het volume niet per ongeluk is uitgezet; dit kan de beste overkomen. Weet je niet hoe je dit kan controleren? Volg dan de korte uitleg die hieronder genoteerd staat.

  1. Ga naar ‘Instellingen’
  2. Kies voor ‘Geluiden en trillen’
  3. Klik vervolgens op ‘Volume’
  4. Zorg dat de schuifjes voor media, beltoon en meldingen omhoog staan

Tip: Probeer meerdere apps om te kijken of het probleem zich blijft afspelen, zoals Youtube of Spotify. Zo kunnen we uitsluiten of het een app-specifiek probleem is of dat het probleem continu speelt.

Check voor software updates

Een van de meest voorkomende werkende oplossingen is het checken voor software updates, deze bevatten vaak namelijk belangrijke oplossingen die in de software zaten. Het is zeker een aanrader om je telefoon om de zoveel tijd een keer te laten updaten. Het is niet alleen veiliger, maar biedt ook vaak nieuwe functies en fijne oplossingen.

Controleer verbonden apparaten en bluetooth

Net de telefoon in de auto gebruikt of muziek geluisterd tijdens het wandelen? Het lijkt misschien een onmogelijk scenario, maar onze ervaring heeft ons geleerd dat dit ook een veel voorkomende oorzaak is van het probleem. Bekijk daarom goed of je telefoon niet nog verbonden is met een ander apparaat door de bluetooth uit te zetten. Mocht dit niet kunnen, volg dan de onderstaande uitleg.

  1. Ga naar ‘Instellingen’
  2. Klik vervolgens op ‘Verbonden apparaten’
  3. Kies vervolgens voor ‘Bluetooth’
  4. Bekijk in het lijstje of er nog een apparaat verbonden is dat voor audiodoeleinden wordt gebruikt, zoals een speaker of bluetooth-oordopjes

Telefoon opnieuw opstarten

Een simpele herstart van je telefoon kan wonderen doen; het is daarom ook raadzaam om je telefoon een keer te herstarten. Een herstart zal namelijk alle functies van de telefoon even een vernieuwing geven. Houd de aan/uit-knop ingedrukt en kies voor ‘Opnieuw opstarten’. Bij sommige Samsung telefoons is het de aan/uit-knop gelijktijdig met de volume-omlaag knop.

Harde reset

Heb je alles geprobeerd en nog steeds last van het probleem, dan is het slim om je samsung telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Hier hebben wij een andere uitleg voor gemaakt die hieronder te vinden is.

Link: https://j-mobile.nl/nieuws/samsung-telefoon-resetten-duidelijke-stappen/
Let op! Dit verwijdert al je data, maak daarom altijd eerst een back-up.

Geluid Samsung werkt nog steeds niet?

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en werkt het geluid nog steeds niet? Dan kan het zomaar zijn dat je speaker of iets anders in je telefoon kapot is. Het is daarom raadzaam om je telefoon aan te melden voor garantie bij de winkel waar je hem hebt gekocht. Heb je nog garantie? Dan is de reparatie mogelijk kosteloos.

Bekijk ook eens: